Podcastserie Fraudesignalen

Fraude, afpersing en integriteitskwesties zijn risico's voor iedere organisatie. In de podcast Fraudesignalen vertellen de onderzoekers van Hoffmann over de meest uiteenlopende zaken die zij hebben onderzocht. Je hoort niet alleen wat er allemaal mis kan gaan, maar ook hoe je daarna het vertrouwen herstelt. Wil jij duiken in de wereld van bedrijfscrime?

Aflevering 6/6: Een superhelden complex

Over de aflevering

Wat als de werksfeer zo wordt verpest door één iemand, dat iedereen zich onveilig begint te voelen? Dit overkwam een brandweereenheid in Nederland. Daar was pestgedrag zo heftig, dat het ten koste ging van de veiligheid. Sander Denneman duikt in deze zaak van Hoffmann en onderzoekt wat je hier precies tegen kan doen en hoe je het vertrouwen binnen een team weer herstelt.

Aflevering 5/6: Obsessie - een stalkingszaak

Over de aflevering

Een relatie op de werkvloer is meestal geen goed idee. Maar wat als een van jouw medewerkers flink misbruik maakt van zijn positie en zijn collega laat geloven dat ze een relatie hebben? Dit gebeurde op een sociale werkplaats. Hoffmann werd meteen ingeschakeld nadat de situatie escaleerde. Sander Denneman spreekt met experts over hoe je dit het beste kan aanpakken en de feiten boven tafel kan krijgen.

Aflevering 4/6: Magazijndiefstal: de daders en hun motieven

Over de aflevering

Als je als bedrijf exclusieve spullen verkoopt, dan is het wel erg gek als je diezelfde spullen voor een prikkie op een advertentiewebsite terugvindt. Het overkwam een tuinmeubelenbedrijf. Al snel werd Hoffmann betrokken bij de zaak om onderzoek te doen. Sander Denneman spreekt met de onderzoeker hoe Hoffmann dit heeft opgelost en hoe je heling kan voorkomen.

Aflevering 3/6: Ver over de grens

Over de aflevering

Één melding van een vrouwelijke medewerker die seksueel grensoverschrijdend gedrag heeft ervaren is al verschrikkelijk. Maar wat als dat maar het topje van de ijsberg is? Een bedrijf dat het overkwam schakelde Hoffmann in voor onderzoek. Sander Denneman duikt samen met de experts van Hoffmann in deze zaak om te ontdekken wat er gebeurd is en hoe je dit voor kan zijn.

Aflevering 2/6: Data á la carte

Over de aflevering

In deze podcast duikt Sander Denneman in een zaak van Hoffmann waar vertrouwelijke interne bedrijfsgegevens werden gestolen en vervolgens te koop zijn aangeboden aan een concurrent. Hoe kom je te weten wie de dader is en hoe voorkom je dat dit ooit weer gebeurt?

Aflevering 1/6: De zonnekoning

Over de aflevering

Wat als je baas een loopje neemt met alle financiële regels die je kunt bedenken en het bedrijf ziet als zijn persoonlijke speeltuin? Dat overkwam een bedrijf dat internationaal opereerde. In deze aflevering duikt Sander in een zaak van Hoffmann waar de meest buitensporige declaraties de normaalste zaak van de wereld waren.

Wilt u op de hoogte blijven van onze diensten en werkzaamheden? Meld u hier aan voor de periodieke toezending van onze Hoffmann Tips.