Foto van een mobile telefoon reparatie

Welkom bij het Nationaal Reparateursregister

Hier vindt u de eerste versie van het Nationaal Reparateursregister. De reparatiebedrijven in dit register voldoen aan de eisen in de Erkenningsregeling reparatiebedrijven elektronica.

Erkenningsregeling reparatiebedrijven elektronica

Deze regeling beschrijft de specifieke eisen voor het verkrijgen van een bedrijfserkenning voor het repareren van elektronica en is opgesteld door een College van deskundigen in samenwerking met de Vakcommissie ‘Consumenten Elektronica Servicebedrijven’, van Techniek Nederland. Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technische dienstverleners, installatiebedrijven én de elektrotechnische detailhandel.

De bedrijven in dit register voldoen aan eisen op het gebied van:

De vakbekwaamheid van de medewerkers
De kwaliteit van reparatiewerkprocessen binnen het bedrijf
De kwaliteit van de outillage (gereedschap)
De kwaliteit van de inname, handeling en afgifte van producten (expeditie)
De kwaliteit van de organisatie en voorwaarden van de dienstverlening van het bedrijf (checklists/protocollen, gebruik paritair afgestemde algemene voorwaarden, omschrijving op factuur, geschillenregeling, Consumentenbeoordeling)
Product screenshot

Samenwerking

Het Nationaal Reparateursregister is een initiatief van Techniek Nederland en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat i.s.m. het Centraal Register Techniek.

Meer lezen over de samenwerking

Kwaliteitsregelingen reparaties

Binnen het vakgebied van reparaties van elektrotechnische apparaten, zijn diverse kwaliteitsregelingen. Deze regelingen zijn gericht op verschillende productgroepen en soms voor specifieke merken.

Meer lezen over kwaliteitsregelingen